Saturday, November 19, 2016

Doing right thing

0 comments
Terhadap orang-orang yang melakukan apa yang benar di hadapan Tuhan, kiranya selalu mengalami kasih Allah yang berkelimpahan dan hidupnya dalam damai sejahtera.


November

0 comments



In the beginning of November,
I have made myself conscious
That someone’s gonna grow older.
I knew I had to note it on my schedule.
Because I had many plans to do.
But who are you to be remember?
I am sorry to say, you are not my prioritize.
From the first time, you were not.
I remembered you ever said to me
“Don’t make me your prioritize. Family is no 1. Study is no 2.”
Yes, thanks for your best advice
Until now, family and study are things that I want to focus about.
But, I still remember your day, don’t worry.
I still remember it after I have finished a lot of my tasks.
Tasks are apart of my study which is no. 2 in my life.
So, yes... sadly I said you are not something important in my life.
Never.
Remembering you made me feel like it was not me.
Because I have never been so happy for my life like this.
This time and later, I have found myself.
I wanted to remove you from my life.
I really really wanted to but,
I thought again maybe you were sent as a lesson in my life.
So, I let your trail imprints my soul.
To makeme remember about sins.
That it was real.
I hope we can stay as friends.
Ordinary friends. Not more. Not even best friends.
Because I have met best people in my life.
And I know I will meet my best partner in life too.
I pretty sure about this.
So, yeah... that is.
If you feel dissapointed of me, then you can remove me forever in your life.
If you are okay with this, then let us be ordinary friends.
We only need to live each our lives differently.
Busy of our dreams and ambitions.
Talk less because the heavy schedule.
And maybe later... we will finally forget each other.
Yes, let us be ordinary friends which friendship is common.
Which tells us I dont mean to you and you dont mean to me.
Unless you bring opportunity to me and so do I.
In the end, I wish you a very happy life and best luck.

Sunday, November 6, 2016

How to prioritize?

0 comments
"Egritha, which one should I prioritize: an event that demands just a little of my ability and duty or othet that needs a lot of my ability and duty?" a girl asked me.

"You should prioritize the very very first event that you decide to give all your ability and duty." I said.

There is no small or big duty. All actions need right responsibilty. How could God trust you for "things with bigger responsibility" if you just turned your back away when God let you handle "ordinary things"?
The point is remember whom you are serving for. Don't try to show off but down to earth. This is not about big or small duty. This is about DUTY.

Prioritize what you have taken first. Finish it well. And you can go for another.


NB: Some people who know me think that I am good at prioritize things. But no, I also had hard times, even I cried if I thought I couldn't make it. But one thing that keep me is I know what I am doing and I know whom I am serving.

Wednesday, November 2, 2016

Why do you?

0 comments
"hey why do you visit my blog?

you come, enter http://egrithtampu.blogspot.co.id/ in your address bar

you dont knock. just come like that. scroll down my feeds.


why do you scroll down my feeds?

you read one posting of mine. you are curious. 

you read one more. no. no. not one. but two three or four.

why do you read all my writings?

you think i am unique huh. or my life is quite interesting. or you want to know how ordinary people like me live their life.

yes. yes. why do you critize? 

you feel ridicilous because someone like me have my kind of perpective of things, have principles, have values.

why do you keep reading?

why?


why do you interested in my life?

what brought you here?

link? urgh just press Ctrl +W

why do you read people's writing without even greet them? without even comment any of their writings...

you just read. read and read.

Do you think you are not too selfish? "




Those words blew in a man's head and he knew that he admired the writer. So he started to type,

KEEP WRITING. FIGHTING!

And the writer had a very nice day.

 That's how comment matters, readers.

Still, I Smile

0 comments
@#$%^&*()

Stress. Headache.Pressure. 

I got all. I wanna leave all. I mean I WANT TO QUIT. But I JUST can't.
I have integrity and commitment. I have humanity. I care people. I don't want to be opportunist.
I sleep late at night and I have to wake up in early morning.
My mind can't stop thinking, I have alot to share... this stress, this headache, this pressure, this obligation.
Despite of this full activies (thesis writing, Law Christmast event, Economic Law Seminar, Bank of Indonesia events, Coaching time for MDC, Clinic Law, and College), I... still smile everyday.

YES!

I still have a reason to smile everyday. Like when I see people smile, I just can't hold myself to not smile back at them. I feel love everyday of my life.

Dad, if you just know. that. your daughter do all these things once in nearly deadline on December! If you know how busy I am to contact mostly official men, meet lecturers (for some events), make proposals, coach delegation of Law Debate until mid night, train MC for Christmas event, discuss events from my scholarship, still catch up some lessons, do exams. And I still have to finish my thesis undergraduate soon. Whal will you say huh?

Arrgh Dad I really wish I can finish this thesis soon. Really. So, I can see the sparkling in your eyes soon. But, I promise. I try hard. This year, I'll finish it. I hope this Egritha can do it and the universe supports me. In 3,2 years of my study, will I get the Bachelor of Law? Oh, the pressure!!

Still, I smile.

Friday, February 12, 2016

time

0 comments
Ternyata benar, semakin tinggi usia seseorang, maka semakin dewasa orang itu.
Orang yang sehat jasmani dan rohani nya akan semakin bijaksana dalam bersikap.
Aku mengatakan ini karena aku melihat diriku sendiri dan orang-orang disekitarku.
Mengherankan, aku bisa tiba-tiba melakukan sesuatu yang membosankan dan memakan waktu lama .
Dulu aku membenci hal itu. Sekarang dengan sabar kulakukan. Kapan lagi akan kulakukan, pikirku.

Usia telah membuka mata kita, untuk menyadari bahwa 365 hari ternyata singkat.
Momen apa sih yang sudah memberikanmu rasa bahagia dan sakit. Pelajaran apa sih yang udah kamu dapat dalam setahun. Dan progres apa yang udah kamu lakukan untuk membuatmu menjadi orang.

Ketika menyadari waktu yang cepat berlalu, aku ingin hidup seperti aku tidak akan hidup besok.
Aku ingin melakukan banyak hal untuk menyenangkan orang.
Aku ingin membuat banyak orang lebih bahagia dan bersyukur untuk kehadiranku.
Aku ingin memasak, membaca, berdiskusi, menonton, bercerita tentang masa depan dengan orang-orang yang ku sayang. Aku ingin memiliki hari-hari yang berharga. Sehingga saat tiba masa sulit, aku bisa mengingatkan diriku bahwa aku punya kenangan yang indah.

Selamat ulang tahun ke 21 untuk diriku.

Monday, February 1, 2016

Do I have a girl?


Pas cari bahan yang mengacu ke essay. Ketemu sama satu blog!!!
 Isinya bagus. Tulisan tentang hubungan dan politik internasional.
Eee... pas scroll ke atas ada video paduan suara gereja. Wah matap pas banget nih, anak pelayanan.
Liat foto di blog. Aduh cakep deh. Akhirnya buka "about me"... blablabla pembukaan yang cukup menarik. Di ending ada tulisan, "lalu apakah saya sudah punya pasangan?

"Ya."

Gubrak!

Publikasi Resolusi


Ada 2 dampak bagi orang yang suka publikasi resolusi:

1. Orang tersebut akan lebih semangat dan bekerja lebih keras untuk mencapai resolusinya
2. Orang tersebut merasa dia sudah cukup memamerkan mimpi-mimpinya pada orang lain tanpa ada action, malas, dan bersenang-senang dengan hidupnya. 
Saya bukan tipe orang  yang suka menuturkan hal-hal yang akan saya ingin atau akan saya capai di masa depan?

Saya selalu percaya "the future not ours to see" (dari lagu Que Sera Sera). Jadi menceritakan target pada orang lain menurut saya berbahaya. Statemen kita bisa jadi suatu janji yang memang harus ditepati, dan orang-orang menjadi saksinya. Nah, saya gak suka bikin janji kalau gak bisa ditepati. Jadi saya gak akan publikasi resolusi 2016 saya disini, atau menceritakan pada siapapun.

Apakah saya orang yang tertutup?
Saya orang yang terbuka dan sekaligus tertutup. Saya bisa gampang sekali akrab dengan seseorang yang saya percaya dan berbaur dengan semua orang dengan batasan tertentu. Karena resolusi  merupakan goals diri sendiri. Saya kira tak ada manfaatnya dipublikasikan. Apa gunanya bagi orang lain?

Resolusi pribadi seharusnya menjadi renungan bagi diri sendiri sekaligus menjadi pedoman kita untuk melangkah. Seharusnya dibagikan dengan orang yang sangat dekat dengan Anda, misalnya orangtua dan saudara. Resolusi pribadi harusnya diperbincangkan dengan Tuhan. Bukan dengan orang lain.

A girl with ribbon on her hair and books on her table


I remember that once a movie told a story about a boy who wants to be in relationship with  a girl with ribbon on her hair and books on her table.

What does it mean?
I guess the girl must be pretty and smart.